dimarts, 31 de març de 2020

RECURSOS DE LLENGUA

LLENGUA
DIARI DE CONFINAMENT: Podeu anar fent un recull amb fotos/dibuixos sobre activitats divertides
o moments divertits que viviu dins de casa aquests dies de confinament. Als més petitons els podeu
engrescar perquè escriguin alguna paraula (potser els hi haurieu d’escriure el model en un paper a
part o potser els hi haureu d’escriure amb llapis i ells hauran de reseguir-la). Pels de P4 i P5 ja poden
escriure alguna paraula sols o inclús alguna frase. 




GRAFOMOTRICITAT: 
  • Podeu crear recorreguts amb gomets o puntets dibuixats perquè practiquin el traç. Aquesta
activitat està pensada pels més petits de l’escola. 



  • Una altra manera de practicar-ho és unint diferents punts d’un mateix full. Podeu enganxar-hi
gomets i dibuixar vosaltres mateixos els punts amb colors diferents. Els podeu demanar que facin
traços diferents: rinxolats, ones, línies rectes, zig-zag… 




  • També els podeu demanar que es dibuixin a ells mateixos o agafar persones de 
revistes i retallar-es. Les enganxeu en un paper i caldrà que en dibuixin els cabells amb
diferents formes: 




Per treballar la motricitat fina només necessitareu paper de cuina i un retolador! Els podeu
demanar que facin un dibuix, en podeu crear un vosaltres i que ells el ressegueixin pel voltant…
la imaginació no té límits!




Una altra manera de fer-ho és amb bastonets de les orelles i un paper/cartolina. Poden crear
mandales tot pintant amb aquests bastonets. Si els ha de ser més fàcil podeu dibuixar primer
els traços amb llapis vosaltres i ells els hauran de resseguir o fins i tot, ells mateixos són els
que poden dibuixar els traços amb llapis. 
Aprofitant que ja ha arribat la primera, podeu fer que pintin flors fent aquests mateixos puntets: 




Als més petits els podeu escriure el seu nom i algun nom dels companys de classe i que l’hagin
de resseguir o imitar. Per a fer-ho, podeu fer diferents tècniques: 
  • bastonets de les orelles: hauran de resseguir els noms amb pintura i el bastonet: 


  • Si teniu sorra o farina a casa i un recipient una mica gran, els podeu escriure una lletra i
que ells l’hagin d’imitar tot creant la lletra amb el dit. A la fotografia ho veureu més bé: 

  • Amb plastelina també es poden crear lletres i paraules. Només cal que feu xurros amb
aquesta i que els ajunteu en forma de lletres. Segurament necessiten un model per a fer-ho i els
anirà bé posar-les a sobre d’aquest. Per tant, procureu que sigui una mica gran. Als més petits els
podeu animar a escriure tot el seu nom així i fins i tot, el d’algun company de classe! 



  • Podem fer-los resseguir el seu nom amb trossets de paper o boletes de plastelina.
Caldrà que els hi escriviu el seu nom ben gran i que retallin trossets de paper/gomets/boletes de
plastelina. Llavors només caldrà que ho enganxin: 



Amb les pinces d’estendre, si no us sap greu guixar-les, podeu escriure una lletra a cada pinça
d’estendre. En un altre paper a part, als marges, hi haureu d’escriure de nou les lletres i el nen
o nena haurà de ficar la pinça amb la lletra A per exemple a on heu escrit A al paper. 

Cacem síl·labes! Pels més grans, podeu escriure síl·labes o paraules de dues o tres  lletres: com
ara PI, PA, MA, PEU, CAP, CUL, DIT… Haureu de fer una cacera de síl·labes. La idea original és
que l’adult diu una paraula i el nen l’ha d’atrapar amb un mata-mosques, però si no en teniu la pot
picar amb la mà. Després pot ser ell qui llegeixi la paraula i l’adult la pica. 

Es pot agafar 1 pot/bossa/caixeta… En aquesta hi correspondrà una lletra i la hi escriurem.
Donarem la caixeta al nen o nena i dir-li que busqui per casa objectes que començin amb aquella
lletra i els fiqui a dins. 



Si cal pot ser fàcil escriure totes les lleres de l’abecedari en una cartolina o fulls grans i anar-hi
escrivint paraules que apareguin al dia a dia. És important remarcar per quina lletra comença cada
paraula i que siguin ells mateixos que busquin la lletra a l’abecedari i si poden també la poden
escriure, es coneix com armari de paraules.


Una altra opció és escriure una paraules, retallar-ne les lletres una per una i dir-li al nen o nena
que la confegeixi,és a dir, que endreçi les lletres per formar la paraula. 



Escriure en general: els més grans es poden atrevir a escriure contes, llistes de la compra pel joc
simbòlic, la comanda al cambrer, la recepta del metge… imaginació al poder! 

Cap comentari:

Publica un comentari